23 Μαρτίου 2011

Η δικογραφία για τον Άκη πάει στη βουλή

Τις ποινικές ευθύνες του Άκη Τσοχατζόπουλου για την υπόθεση των υποβρυχίων θα διερευνήσει η βουλή.Η Εισαγγελία Πρωτοδικών απέστειλε στον Άρειο Πάγο...

το σκέλος της δικογραφίας που αφορά την εμπλοκή του Άκη Τσοχατζόπουλου στην υπόθεση των τεσσάρων υποβρυχίων τύπου 214 που προμηθεύθηκε το Δημόσιο για το Πολεμικό Ναυτικό. Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ιωάννης Τέντες αναμένεται να ορίσει αντιεισαγγελέα που θα εξετάσει τον φάκελο και θα τον διαβιβάσει στη βουλή τις επόμενες μέρες.


Η δικογραφία θα αποσταλεί προκειμένου να διερευνήσει η βουλή το ενδεχόμενο ποινικών ευθυνών στην υπόθεση του πρώην υπουργού Εθνικής Άμυνας Άκη Τσοχατζόπουλου, επί θητειών του οποίου ελήφθη η απόφαση για την εν λόγω προμήθεια πολεμικού υλικού και υπογράφηκε η σχετική σύμβαση.

Από την αξιολόγηση των στοιχείων της εισαγγελικής έρευνας και κυρίως το ογκώδες υλικό που συνέλεξε μετά από πολύμηνους εξονυχιστικούς ελέγχους του το ΣΔΟΕ, οι εισαγγελείς του Οικονομικού Εγκλήματος και η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Ελένη Ράικου έκριναν ότι η δικογραφία θα πρέπει να σταλεί στην Βουλή βάσει του νόμου περί ευθύνης υπουργών, ώστε να εξεταστούν τα δεδομένα και να κριθεί αν θα πρέπει να ελεγχθεί ο Άκης Τσοχατζόπουλος.

Το έργο της κατασκευής των υποβρυχίων, ανέλαβαν οι γερμανικές εταιρίες HDW και Ferrostaal και τα Ελληνικά Ναυπηγεία, με απόφαση για απευθείας ανάθεση που ελήφθη το 1998 και σύμβαση που υπογράφηκε το 2000.

Η έρευνα της Εισαγγελίας Πρωτοδικών σε αυτή την φάση της διερεύνησης της υπόθεσης έχει επικεντρωθεί στο διάστημα από το 1998 έως το 2002 που υπογράφηκαν συμβάσεις για αντισταθμιστικά οφέλη. Ήδη 37 εμπλεκόμενοι έχουν κληθεί για αύριο στην Εισαγγελία, με την ιδιότητα του υπόπτου, για την διάπραξη τριών κακουργημάτων, ενώ άμεσα αναμένεται η κλήση και νέων προσώπων που προκύπτει να είχαν ποινικά ερευνητέο ρόλο το επίμαχο διάστημα. Η Εισαγγελική έρευνα συνεχίζεται και για το μετά το 2002 διάστημα.

Στην υπόθεση πλην των τριών βασικών εταιριών, εμπλέκονται περίπου δέκα ακόμη εταιρίες που έχουν εμπλακεί, είτε ως υπεργολάβοι στο σκέλος των έργων των αντισταθμιστικών ωφελημάτων είτε ως σύμβουλοι.

Μεγάλες πολιτικές διαστάσεις

Την ίδια ώρα πληθαίνουν οι φωνές και οι παρεμβάσεις βουλευτών για την διαλεύκανση της υπόθεσης. Σήμερα με δηλώσεις του στον Realfm 97,8 ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Φώτης Κουβέλης μίλησε για τις υποθέσεις των υποβρυχίων και της Siemens. "Tα σκάνδαλα είναι δύο. Ένα αυτό που διεπράχθη και το δεύτερο και εξελισσόμενο, η ατιμωρησία, η άρνηση της πολιτικής να βάλει βαθιά το μαχαίρι αλλά και της δικαιοσύνης που απαράδεκτα καθυστερεί" παρατήρησε ο Φώτης Κουβέλης, που χαρακτήρισε απαράδεκτο το νόμο περί ευθύνης υπουργών, ο οποίος οδηγεί στην ατιμωρησία. Παράλληλα υποστήριξε ότι η δικαιοσύνη έχει τη δυνατότητα μέσω του ελέγχου των πόθεν έσχες να αναζητήσει πράξεις ευθύνης.

Για την υπόθεση των υπουβρυχίων επέκρινε τα δύο μεγάλα πολιτικά κόμματα ο εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ, Κωστής Αϊβαλιώτης. "Όλο και περισσότερα σκάνδαλα που ακουμπούν υπουργούς του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ οδεύουν προς τη Βουλή η οποία χρησιμοποιείται από τα 2 μεγάλα κόμματα ως πλυντήριο" είπε ο Κωστής Αϊβαλιώτης. Όπως σημείωσε ο εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ περίτρανη απόδειξη ότι η βουλή χρησιμοποιείται ως "πλυντήριο σκανδάλων" αποτελεί το γεγονός ότι τα 2 μεγάλα κόμματα δεν υπογράφουν για να γίνει Προανακριτική για τη SIEMENS και κατέληξε: «Αιδώς αχρείοι…».

Χθες η Ελίζα Βόζενμπεργκ έφερε το θέμα στη Βουλή. Η βουλευτής της ΝΔ επικαλείται τις αποκαλύψεις της Realnews, κάνει λόγο για «κουκούλωμα» της υπόθεσης και ρωτά τον υπουργό Δικαιοσύνης, Χάρη Καστανίδη σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διερεύνηση του σκανδάλου αλλά και ποιες ενέργειες έχουν γίνει για τη διαλεύκανση της υπόθεσης.

«Ειδικότερα τα ανωτέρω δημοσιεύματα της «Realnews» αποκαλύπτουν ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα των τελευταίων δεκαετιών, επικαλούμενα τη σχετική έρευνα της Εισαγγελίας Μονάχου και παραθέτοντας με κάθε λεπτομέρεια τη σκοτεινή διαδρομή των προμηθειών, οι οποίες ανέρχονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και συνδέονται με τα 1,14 δισεκατομμύρια ευρώ, που κόστισε η αγορά των υποβρυχίων» αναφέρει στο κείμενο της ερώτησης της η Ελίζα Βόζενμπεργκ και συνεχίζει «επιπρόσθετα ο κ. Άκης Τσοχατζόπουλος ουδέποτε έδωσε πειστική απάντηση ως Υπουργός Εθνικής άμυνας σχετικά με τη διεξαγωγή διεθνούς διαγωνισμού και την απευθείας ανάθεση επί των ημερών του στη γερμανική κοινοπραξία Ferrostaal/HDW για τη ναυπήγηση τριών συν ενός υποβρυχίων».

Επίσης με δηλώσεις του χθες στον Realfm 97,8 και τον Νίκο Χατζηνικολάου ο βουλευτής της ΝΔ, Πάνος Καμμένος μίλησε για τις υποθέσεις των υποβρυχίων και της Siemens. «Προμηθευτήκαμε υποβρύχια με την διαδικασία του μυστικού και κατεπείγοντος, που έμειναν στα χαρτιά. Δεν ήταν μόνο ότι γέρνανε αλλά στην πορεία αυτών των ετών το σκάνδαλο αυτό χτίζεται ως πυραμίδα» υπογράμμισε ο Πάνος Καμμένος, που ανέφερε ότι ζητήθηκε το άνοιγμα όλων των λογαριασμών όπου οι ορκωτοί λογιστές βρήκαν σοβαρές διαφορές για τον Α. Τσοχατζόπουλο και τον Θ. Τσουκάτο.

«Το ΣΔΟΕ πρέπει να έχει βρει διαδρομές χρήματος και εταιρείες που θα δούμε και στη Siemens. Θα δείτε ότι η πορεία του χρήματος είναι η ίδια» είπε ο βουλευτής της ΝΔ και σημείωσε ότι ο Άκης Τσοχατζόπουλος λέει ψέματα όταν ισχυρίζεται ότι η αγορά των υποβρυχίων έγινε μετά από εισήγηση του Πολεμικού Ναυτικού. «Το φοβερό είναι δεν ρωτήθηκε το Πολεμικό Ναυτικό. Έγινε απευθείας ανάθεση μέσω της ΕΤΒΑ» είπε ο Πάνος Καμμένος.




Η ώρα της Δικαιοσύνης

Η εισαγγελία Πρωτοδικών και ειδικότερα το τμήμα Οικονομικού Εγκλήματος, που έχει στα χέρια της τη δικογραφία των υποβρυχίων, απέστειλε τις κλήσεις στα πρώτα 37 πρόσωπα για ανωμοτί κατάθεση. Οι 37 που κλήθηκαν ως ύποπτοι, είναι κυρίως μέλη του πολιτικού προσωπικού του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και στρατιωτικοί, μέλη επιτροπών που είχαν συσταθεί για την προμήθεια των υποβρυχίων, αλλά και ιδιώτες.

Πιο συγκεκριμένα, τα 37 πρόσωπα είναι αυτά που έχουν εμπλακεί στην απόφαση για την απ' ευθείας ανάθεση κατασκευής των 4 υποβρυχίων το 1998, στην υπογραφή της σύμβασης του 2000 και τα αντισταθμιστικά οφέλη του 2002, δηλαδή κατά την περίοδο υπουργίας του Άκη Τσοχατζόπουλου και του Γιάννου Παπαντωνίου.

Τα αδικήματα, για τα οποία καλούνται να δώσουν εξηγήσεις, αφορούν σε απιστία, δωροδοκία, καθώς και ξέπλυμα "βρώμικου" χρήματος σε βάρος του δημόσιου. Την Πέμπτη και οι 37 έχουν κληθεί να παρουσιαστούν ενώπιον του εισαγγελέα και αναμένεται να λάβουν προθεσμία για να απολογηθούν.

Η εμπλοκή τους στην υπόθεση εμφανίζεται να αρχίζει από το 1998 -όταν αποφασίστηκε η προμήθεια των υποβρυχίων με απευθείας ανάθεση στις γερμανικές εταιρείες HDW και Ferrostaal και τα ναυπηγεία Σκαραμάγκα- έως και το 2002 που έγιναν τροποποιήσεις των αρχικών συμβάσεων για αντισταθμιστικά οφέλη και άλλα.

Με βάση τα έως τώρα στοιχεία φαίνεται να προκύπτει ζημιά του δημοσίου πολλών εκατομμυρίων ευρώ, αν συνυπολογιστεί και η απώλεια από τη μη εκτέλεση των συμβάσεων για τα αντισταθμιστικά οφέλη. Από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Εισαγγελία (από τις γερμανικές δικαστικές αρχές) προκύπτει ποσό 55 εκατ. ευρώ που, σύμφωνα με καταθέσεις Γερμανών, διατέθηκε σε «ωφέλιμες πληρωμές».





Οι αποκαλύψεις της "Real Νews"

H "Real Νews" μέσα από σειρά δημοσιευμάτων έφερε στο φως αποκαλυπτικά στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η γερμανική δικαιοσύνη. Μεταξύ άλλων αποκάλυψε το ρόλο του Γιάννη Μπέλτσιου, στελέχους του ΠΑΣΟΚ επί δεκαετίες και στενού συνεργάτη του Ακη Τσοχατζόπουλου που διετέλεσε υπουργός Εθνικής Αμυνας την επίμαχη περίοδο υπογραφής της σύμβασης.

Ο κ. Μπέλτσιος φέρεται σύμφωνα με την γερμανική δικογραφία ως ο αποδέκτης «αμαρτωλής» προμήθειας ύψους 1 εκ. ευρώ. Πρόσωπο «κλειδί» στην υπόθεση φαίνεται να είναι σύμφωνα με τα στοιχεία των γερμανών ο εφοπλιστής Μιχ.Ματαντός εκπρόσωπος της Ferrostal στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ.Ματαντός στην κατάθεση που έδωσε στη Γερμανία αναφέρεται στο ρόλο που έπαιξε στην υπόθεση ο Γιάννης Μπέλτσιος.

Από τα στοιχεία που αποκάλυψε η "Real Νews", φαίνεται επίσης ένα μεγάλο μέρος από τις «αμαρτωλές» προμήθειες να κατέληξε στις τσέπες μεγαλοσυνδικαλιστών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.Κι αυτό γιατί καταθέσεις στην Εισαγγελία του Μονάχου συνδέουν άμεσα τον πρώην διοικητή των Ναυπηγείων Σωτήρη Εμμανουήλ με υπεράκτια εταιρία, που έχει ήδη εμφανιστεί να δέχεται αμοιβές από την γερμανική κοινοπραξία των υποβρυχίων HDW/ Ferrostaal.

Πρόκειται για στοιχεία που έδωσε στην κατάθεσή του ο εφοπλιστής Μ.Ματαντός και ο Χανς Μόλενμπεκ, διευθυντής της Ferrostaal την επίμαχη χρονική περίοδο.Ο κ. Μόλενμπεκ κατέθεσε πως «Τουλάχιστον ένα μέρος των πληρωμών πήγαινε σε συνδικαλιστές οι οποίοι έπρεπε να ικανοποιηθούν ώστε να προχωρήσει η πώληση του Σκαραμαγκά στους Γερμανούς της HDW» και σημειώνει πως για την εταιρία ,τα Ναυπηγεία ήταν κομβικής σημασίας και δεν έπρεπε να χαθούν : «Θα είχαμε πρόβλημα αν ο κ. Εμμανουήλ δεν είχε συνεργαστεί μαζί μας και είχε πάει με τους Γάλλους.»




Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΤΥΠΟΣ (23-3-11) ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ



ΤΑ ΝΕΑ




ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ



ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΗΣ REALNEWS

-Η ώρα του εισαγγελέα για τον Άκη
-Το οικονομικό θαύμα του Άκη!
-Μίζες εκατομμυρίων ευρώ σε συνδικαλιστές του Σκαραμαγκά
-«Ο Άκης μας σύστησε τον Μπέλτσιο»

real

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
Related Posts with Thumbnails