Μέχρι και 15% εξοικονόμηση καυσίμου μπορεί να πετύχει ένας οδηγός, εφαρμόζοντας απλές τεχνικές οικονομικής οδήγησης που έχει κωδικοποιήσει το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ).
Ο οδηγός για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου πρέπει:
Ο οδηγός για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου πρέπει:
- Να αλλάζει γρήγορα ταχύτητα προς υψηλότερη σχέση μετάδοσης στις 2000 - 2500 στροφές.
- Να οδηγεί με σταθερή ταχύτητα, στις 2000-2500 στροφές.
- Να προβλέπει τις συνθήκες κυκλοφορίας ώστε να αποφεύγει τις άσκοπες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα.
- Να σταματά επιβραδύνοντας ομαλά όταν πλησιάζει σε φωτεινό σηματοδότη, αφήνοντας το γκάζι, πατώντας ομαλά το φρένο και με επιλεγμένη μία υψηλή σχέση μετάδοσης.
- Να σβήνει τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις (άνω του ενός λεπτού).
- Να κάνει τακτική συντήρηση του οχήματος και των ελαστικών. Η σωστή πίεση ελαστικών βελτιώνει την οικονομία καυσίμου και την οδική ασφάλεια. Πίεση ελαστικών μικρότερη κατά 25 % σημαίνει περίπου 2 % περισσότερο καύσιμο.
- Να αποφεύγει τη μεταφορά περιττών φορτίων και τη χρήση σκάρας οροφής. Κάθε πρόσθετο εξάρτημα (αεροτομή, σχάρα, μπαγκαζιέρα κλπ.) αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση και την κατανάλωση καυσίμου.
- Να κάνει συνετή χρήση του κλιματισμού.
- Στις στροφές να επιβραδύνει ομαλά.
- Να αποφεύγει τη χρήση του οχήματος για σύντομες διαδρομές.
- Να χρησιμοποιεί το βοηθητικό εξοπλισμό του οχήματος (μετρητής κατανάλωσης, στροφόμετρο, cruise control αν υπάρχει)
- Να επιλέγει αποδοτικότερο όχημα, εξετάζοντας την κατανάλωση καυσίμου.
- Να σχεδιάζει τη διαδρομή, ώστε να αποφεύγονται άσκοπες μετακινήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου