μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση με την αποκομιδή των απορριμμάτων.
Οι υπηρεσίες καθαριότητας του δήμου Θεσσαλονίκης, με τους λιγοστούς, όπως περιγράφηκε, εργαζόμενους στον τομέα αποκομιδής, με τη σύμπραξη όμορων δήμων, τη συμμετοχή ιδιωτικών συνεργείων και την ευαισθητοποίηση και συνεργασία των πολιτών, θα προσπαθήσουν να αλλάξουν τη σημερινή εικόνα που παρουσιάζει η πόλη και με την πάροδο του δεκαημέρου να γίνεται η αποκομιδή με ικανοποιητικούς ρυθμούς.
Οι διαβεβαιώσεις αυτές δόθηκαν από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, σε χθεσινή συνέντευξη τύπου, με τις επιπλέον υποσχέσεις ότι μέχρι το καλοκαίρι θα έχει ξεκινήσει η ανακύκλωση με μπλε κάδους και θα μειωθεί ο όγκος των απορριμμάτων, θα επισκευαστούν τα χαλασμένα απορριμματοφόρα και η καθαριότητα της πόλης θα είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο. Μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ανασυγκροτηθεί η υπηρεσία καθαριότητας και θα μειωθεί το κόστος αποκομιδής σκουπιδιών από 280 ευρώ ανά τόνο, που είναι σήμερα, στα 120 ευρώ ανά τόνο.
Ο δήμαρχος ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να παραδώσει την καθαριότητα σε ιδιώτες, καθώς ο ίδιος υποστηρίζει ότι στον τομέα αυτό πρέπει να εργάζεται μόνιμο προσωπικό και πως η χρήση των ιδιωτικών συνεργείων θα είναι προσωρινή για να αντιμετωπιστεί η έκτακτη κατάσταση. Απηύθυνε έκκληση στους εργαζόμενους να «βάλουν πλάτη» και στους δημότες να διαχωρίζουν τα οργανικά από τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα τους, να κρατούν στο μπαλκόνι τα ανακυκλώσιμα και να κατεβάζουν στους κάδους μόνο τα οργανικά σκουπίδια. Τα ανακυκλώσιμα θα τοποθετούνται σε σακούλες που θα μοιράσει ο δήμος και τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθεί ο τηλεφωνικός αριθμός που θα μπορούν να καλούν οι πολίτες για να έρχονται υπάλληλοι της αρμόδιας υπηρεσίας και να τα περισυλλέγουν ανά δέκα ημέρες.
Οι διαβεβαιώσεις αυτές δόθηκαν από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, σε χθεσινή συνέντευξη τύπου, με τις επιπλέον υποσχέσεις ότι μέχρι το καλοκαίρι θα έχει ξεκινήσει η ανακύκλωση με μπλε κάδους και θα μειωθεί ο όγκος των απορριμμάτων, θα επισκευαστούν τα χαλασμένα απορριμματοφόρα και η καθαριότητα της πόλης θα είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο. Μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ανασυγκροτηθεί η υπηρεσία καθαριότητας και θα μειωθεί το κόστος αποκομιδής σκουπιδιών από 280 ευρώ ανά τόνο, που είναι σήμερα, στα 120 ευρώ ανά τόνο.
Ο δήμαρχος ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να παραδώσει την καθαριότητα σε ιδιώτες, καθώς ο ίδιος υποστηρίζει ότι στον τομέα αυτό πρέπει να εργάζεται μόνιμο προσωπικό και πως η χρήση των ιδιωτικών συνεργείων θα είναι προσωρινή για να αντιμετωπιστεί η έκτακτη κατάσταση. Απηύθυνε έκκληση στους εργαζόμενους να «βάλουν πλάτη» και στους δημότες να διαχωρίζουν τα οργανικά από τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα τους, να κρατούν στο μπαλκόνι τα ανακυκλώσιμα και να κατεβάζουν στους κάδους μόνο τα οργανικά σκουπίδια. Τα ανακυκλώσιμα θα τοποθετούνται σε σακούλες που θα μοιράσει ο δήμος και τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθεί ο τηλεφωνικός αριθμός που θα μπορούν να καλούν οι πολίτες για να έρχονται υπάλληλοι της αρμόδιας υπηρεσίας και να τα περισυλλέγουν ανά δέκα ημέρες.
Το «εξαφανισμένο» προσωπικό
Η κατάσταση στην υπηρεσία καθαριότητας χαρακτηρίστηκε τραγική και από άποψης εξοπλισμού και από οργάνωση και προσωπικό. «Το σύστημα με αυτή την οργάνωση που έχει δεν μπορεί να λειτουργήσει», υπογράμμισε ο Γιάννης Μπουτάρης. Ο αριθμός των μόνιμων εργαζομένων στον τομέα της καθαριότητας ανέρχεται συνολικά στα 588 άτομα, από τα οποία η δημοτική αρχή αναζητά να βρει πού βρίσκονται τα 150 άτομα, που θεωρεί «εξαφανισμένα» προφανώς σε άλλες υπηρεσίες. «Ψάχνουμε να βρούμε πού είναι 150 υπάλληλοι που είναι εγγεγραμμένοι στις καταστάσεις προσωπικού καθαριότητας, αλλά δεν προσέρχονται σε αυτή την υπηρεσία. Ίσως έχουν μετακινηθεί. Βρήκαμε για παράδειγμα ότι 21 άτομα ήταν στη δημοτική τηλεόραση και τους γυρίσαμε πίσω στην υπηρεσία τους. Το ίδιο θα κάνουμε και με τους υπόλοιπους», ανέφερε ο δήμαρχος.
Στους 588 μόνιμους υπαλλήλους συμπεριλαμβάνονται 108 οδηγοί, 306 εργάτες (εκ των οποίων μόνο οι 67 είναι στην αποκομιδή και οι υπόλοιποι στο σάρωμα), 51 επόπτες, 18 επιστάτες, 26 διοικητικοί και οι υπόλοιποι είναι μηχανοτεχνίτες, φύλακες, εργοδηγός και προσωπικό άλλων ειδικοτήτων.
Σήμερα βγαίνουν στο δρόμο καθημερινά 25 απορριμματοφόρα, 67 εργάτες αποκομιδής (από τους 105 εγγεγραμμένους) και 92 οδηγοί ενώ το ελάχιστο προσωπικό που θα έπρεπε να επανδρώνει τα 25 οχήματα, για να λειτουργούν εύρυθμα τρεις βάρδιες, είναι 100 οδηγοί και 180 εργάτες αποκομιδής.
Εκτός από το μόνιμο προσωπικό, ο δήμος προσλαμβάνει εποχικούς υπαλλήλους με οκτάμηνες συμβάσεις. Στο διάστημα από τις 28 Φεβρουαρίου μέχρι τις 15 Μαρτίου έληξαν οι συμβάσεις 850 εποχικών υπαλλήλων. Πενήντα συμβασιούχοι προσέφυγαν στα δικαστήρια και κατάφεραν να επαναπροσληφθούν προσωρινά, με ασφαλιστικά μέτρα. Ο δήμος Θεσσαλονίκης διεξήγαγε διαγωνισμό για την πρόσληψη 912 συμβασιούχων για τον τομέα καθαριότητας. Ο διαγωνισμός έγινε από τις 15 Μαρτίου έως τις 23 Μαρτίου και όταν ολοκληρώθηκε, ο δήμος απηύθυνε πρόσκληση μόνο σε 182 άτομα. «Δεν υλοποιήσαμε αμέσως την πρόσκληση για όλα άτομα, διότι εκκρεμεί η δίκη της υπόθεσης των συμβασιούχων που είχαμε τον προηγούμενο χρόνο. Εάν προσλάβουμε και τους 912 και δικαιωθούν στα δικαστήρια οι 800 συμβασιούχοι θα πρέπει να πληρώνουμε μισθούς για 1.612 άτομα, κάτι που δεν μπορεί να γίνει», ανέφερε ο δήμαρχος.
Ο δήμος απηύθυνε πρόσκληση σε 182 να υπογράψουν συμβάσεις και εμφανίστηκαν 135 άτομα. Από αυτούς, μόνο 22 άτομα είχαν την φυσική κατάσταση να προσφέρουν υπηρεσίες στον τομέα της αποκομιδής σκουπιδιών. «Δεν μπορούμε να βάλουμε μια γυναίκα, που έχει ξεπεράσει τα 60 χρόνια, να μαζεύει σκουπίδια, ή κάποιον που έχει πρόβλημα στη μέση του. Έτσι, οι υπόλοιποι μπήκαν στη σάρωση ή σε άλλους τομείς», είπε ο Γιάννης Μπουτάρης, τονίζοντας ότι «δεν είναι δυνατόν να γίνεται κοινωνική πολιτική στον τομέα της καθαριότητας με τα χρήματα των δημοτών. Πρέπει να το κατανοήσει αυτό η πολιτεία και να μην ανακυκλώνουμε την ανεργία».
Οι νέοι εποχικοί εμφανίστηκαν στο δήμο στις 28 Μαρτίου. Εν τω μεταξύ, οι μόνιμοι εργαζόμενοι, σύμφωνα με τον δήμαρχο, δήλωσαν ότι, λόγω κόπωσης, δεν μπορούσαν να εργαστούν το τριήμερο 25, 26 και 27 Μαρτίου. Παράλληλα η ΕΚΟ έκλεισε για δύο ημέρες τη στρόφιγγα του πετρελαίου, καθώς ο δήμος της οφείλει 600.000 ευρώ κι έτσι για πέντε ημέρες έμεινε η πόλη με ελάχιστη αποκομιδή και τα σκουπίδια σχημάτισαν βουνά στους δρόμους.
Η δημοτική αρχή, την προηγούμενη Δευτέρα, ζήτησε τη συνδρομή ιδιωτικών συνεργείων, ενώ απορριμματοφόρα έστειλαν και οι δήμοι Πυλαίας - Χορτιάτη, Καλαμαριάς και Νεάπολης - Συκεών. «Το ΠΑΜΕ όμως μπλόκαρε το Σταθμό Μεταφόρτωσης. Τελικά συμφωνήσαμε να τον ανοίξουν, με την προϋπόθεση να εργάζονται υπάλληλοι του δήμου στα ιδιωτικά απορριμματοφόρα», είπε ο δήμαρχος.
Εμπλοκή σημειώθηκε και στο ζήτημα μεταφοράς των σκουπιδιών ΧΥΤΑ Μαυροράχης, ο οποίος λειτουργεί πλέον μόνο 12 ώρες την ημέρα, από τις 6 το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα. Έτσι, για ένα διάστημα 12 ωρών τα σκουπίδια, παραμένουν στα κοντέινερ και δεν μπορεί να γίνει αποκομιδή.
Οι νέοι εποχικοί εμφανίστηκαν στο δήμο στις 28 Μαρτίου. Εν τω μεταξύ, οι μόνιμοι εργαζόμενοι, σύμφωνα με τον δήμαρχο, δήλωσαν ότι, λόγω κόπωσης, δεν μπορούσαν να εργαστούν το τριήμερο 25, 26 και 27 Μαρτίου. Παράλληλα η ΕΚΟ έκλεισε για δύο ημέρες τη στρόφιγγα του πετρελαίου, καθώς ο δήμος της οφείλει 600.000 ευρώ κι έτσι για πέντε ημέρες έμεινε η πόλη με ελάχιστη αποκομιδή και τα σκουπίδια σχημάτισαν βουνά στους δρόμους.
Η δημοτική αρχή, την προηγούμενη Δευτέρα, ζήτησε τη συνδρομή ιδιωτικών συνεργείων, ενώ απορριμματοφόρα έστειλαν και οι δήμοι Πυλαίας - Χορτιάτη, Καλαμαριάς και Νεάπολης - Συκεών. «Το ΠΑΜΕ όμως μπλόκαρε το Σταθμό Μεταφόρτωσης. Τελικά συμφωνήσαμε να τον ανοίξουν, με την προϋπόθεση να εργάζονται υπάλληλοι του δήμου στα ιδιωτικά απορριμματοφόρα», είπε ο δήμαρχος.
Εμπλοκή σημειώθηκε και στο ζήτημα μεταφοράς των σκουπιδιών ΧΥΤΑ Μαυροράχης, ο οποίος λειτουργεί πλέον μόνο 12 ώρες την ημέρα, από τις 6 το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα. Έτσι, για ένα διάστημα 12 ωρών τα σκουπίδια, παραμένουν στα κοντέινερ και δεν μπορεί να γίνει αποκομιδή.
Το κόστος της αποκομιδής
Το κόστος της αποκομιδής ανά τόνο φθάνει στα 280 ευρώ, όπως είπε ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, ενώ με τα ιδιωτικά συνεργεία το κόστος είναι 70 ευρώ ανά τόνο για μεταφορά μέχρι το σταθμό μεταφόρτωσης του δήμου και 90 ευρώ μέχρι το ΧΥΤΑ Μαυροράχης. Ο δήμαρχος ανέφερε ότι θα ενεργοποιήσει την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που προβλέπει 190.000 ευρώ για μίσθωση μέσων καθαριότητας και θα συνάψει συμφωνία με ιδιώτες για την καθαριότητα, για δυο-τρεις μήνες. Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι «δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιήσουμε την καθαριότητα. Εμείς υποστηρίζουμε ότι πρέπει να έχουμε μόνιμο προσωπικό στον δήμο και όχι εποχικό. Δεν είμαστε όπως η Χαλκιδική, όπου δεκαπλασιάζονται οι ανάγκες την καλοκαιρινή περίοδο και χρειάζονται εποχικοί. Στόχος μας όμως είναι να μειώσουμε το κόστος. Δεν θα πέσουμε στα 90 ευρώ των ιδιωτών, αλλά θα κατέβουμε στα 120 ευρώ ανά τόνο».
Ο δήμος Θεσσαλονίκης διαθέτει συνολικά 68 απορριμματοφόρα και 12 τράκτορες, αλλά με την ανάληψη καθηκόντων από τη νέα διοίκηση, λειτουργούσαν μόνο 9 απορριμματοφόρα και ένας τράκτορας.
Το κόστος της αποκομιδής ανά τόνο φθάνει στα 280 ευρώ, όπως είπε ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, ενώ με τα ιδιωτικά συνεργεία το κόστος είναι 70 ευρώ ανά τόνο για μεταφορά μέχρι το σταθμό μεταφόρτωσης του δήμου και 90 ευρώ μέχρι το ΧΥΤΑ Μαυροράχης. Ο δήμαρχος ανέφερε ότι θα ενεργοποιήσει την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που προβλέπει 190.000 ευρώ για μίσθωση μέσων καθαριότητας και θα συνάψει συμφωνία με ιδιώτες για την καθαριότητα, για δυο-τρεις μήνες. Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι «δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιήσουμε την καθαριότητα. Εμείς υποστηρίζουμε ότι πρέπει να έχουμε μόνιμο προσωπικό στον δήμο και όχι εποχικό. Δεν είμαστε όπως η Χαλκιδική, όπου δεκαπλασιάζονται οι ανάγκες την καλοκαιρινή περίοδο και χρειάζονται εποχικοί. Στόχος μας όμως είναι να μειώσουμε το κόστος. Δεν θα πέσουμε στα 90 ευρώ των ιδιωτών, αλλά θα κατέβουμε στα 120 ευρώ ανά τόνο».
Ο δήμος Θεσσαλονίκης διαθέτει συνολικά 68 απορριμματοφόρα και 12 τράκτορες, αλλά με την ανάληψη καθηκόντων από τη νέα διοίκηση, λειτουργούσαν μόνο 9 απορριμματοφόρα και ένας τράκτορας.
Ανακύκλωση και Σύνδεσμος ΟΤΑ
Η δημοτική αρχή θα υπογράψει το καλοκαίρι συμφωνία με την Ελληνική Εταιρεία Ανακύκλωσης, η οποία θα διαθέσει 10 με 15 οχήματα και 1.500 μπλέ κάδους. Με την ανακύκλωση υπολογίζεται ότι θα φεύγει όγκος άνω του 50% των απορριμμάτων, οπότε η αποκομιδή θα είναι πιο εύκολη.
Ο δήμαρχος αναφέρθηκε στην απόφαση του Συνδέσμου ΟΤΑ Μείζονος Θεσσαλονίκης να διακόψει, εδώ και ενάμιση χρόνο, την ανακύκλωση και στην απαίτησή του να του επιστραφούν κάδοι και απορρίμματα ανακύκλωσης. «Ο Σύνδεσμος οφείλει στο δήμο περισσότερα από 600.000 ευρώ από την παράδοση των ανακυκλώσιμων υλικών, τα οποία δεν καταβλήθηκαν ποτέ», ανέφερε ο Γιάννης Μπουτάρης. Επίσης απάντησε στην απειλή για αποκλεισμό του δήμου από τον ΧΥΤΑ Μαυροράχης, λόγω χρεών ύψους 1 εκατ. ευρώ, λέγοντας ότι «εμείς πληρώνουμε εμπρόθεσμα το ποσό που μας αναλογεί για την ταφή των απορριμμάτων. Δεν δεχόμαστε τις απειλές».
Τα επόμενα βήματα
Οι επόμενες κινήσεις της δημοτικής αρχής θα είναι: 1. Η συμφωνία με την εταιρεία ανακύκλωσης. 2. Η προσωρινή συνεργασία με ιδιώτες για την αποκομιδή των απορριμμάτων. 3. Η αναδιοργάνωση της υπηρεσίας καθαριότητας μέχρι το τέλος του έτους, που θα προβλέπει και μετακίνηση προσωπικού, βάσει μελέτης οργάνωσης που εκπονείται. 4. Η επισκευή των απορριμματοφόρων. 5. Η μείωση του κόστους αποκομιδής από 280 στα 120 ευρώ ανά τόνο. 6. Η ευαισθητοποίηση των πολιτών. 7. Η συνεργασία με εθελοντές που θα συγκεντρώνουν αντικείμενα που μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν, όπως τα έπιπλα.
«Κάντε αυτοκριτική»
Αυτοκριτική ζήτησε από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Κωνσταντίνος Γκιουλέκας. «Προφανώς για τον κ. Μπουτάρη φταινε πάντα όλοι οι άλλοι. Ακούσαμε σήμερα τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης να επιρρίπτει ευθύνες στους πάντες, τους εργαζομένους, το σύστημα της καθαριότητας, ακόμη και στους ίδιους τους πολίτες που... τολμούν και κατεβάζουν τα σκουπίδια στους δρόμους, εξαιρώντας τον εαυτό του και τη δημοτική ομάδα του. Οι συνεχείς δικαιολογίες δεν μπορούν να καλύψουν την ανικανότητα και την απραξία της νέας διοίκησης τού δήμου Θεσσαλονίκης. Απ' ό,τι φαίνεται, ο κ. Μπουτάρης έχει εξασφαλίσει γι' αυτόν και για την ομάδα του μια πρωτότυπη ασυλία. Λίγη αυτοκριτική δεν βλάπτει», δήλωσε ο επικεφαλής της παράταξης «Ομάδα Δημιουργίας».
«Κύριε δήμαρχε, αφήστε καλύτερα τις δημόσιες σχέσεις, τα υψηλά και τα μεγάλα, την εξωτερική πολιτική και τις συναντήσεις με τον Νταβούτογλου και σκύψτε στην καθημερινότητα του πολίτη», αναφέρει ο κ. Γκιουλέκας, κρίνοντας ότι «στερείται σοβαρότητας και υπευθυνότητας η νέα διοίκηση όταν φτάνει μέχρι του σημείου να συνιστά στους Θεσσαλονικείς να κάνουν υπομονή... έως το καλοκαίρι, προκειμένου, όπως ισχυρίζεται ο ίδιος ο δήμαρχος, να γίνει η πόλη καθαρή».
«Παράδοση σε ιδιώτες»
«Η καθαριότητα μεθοδευμένα οδηγείται στα χέρια των ιδιωτικών επιχειρηματικών κύκλων εδώ και χρόνια. Το ενδιαφέρον αυτών των κύκλων είναι έντονο. Αυτή η πολιτική θα βαρύνει ακόμα περισσότερο τους δημότες της πόλης που ζουν πλέον όχι μόνο στην πιο ακριβή αλλά και στη πιο βρόμικη πόλη της χώρας», υποστήριξε ο επικεφαλής της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση» Σωτήρης Ζαριανόπουλος. Ο ίδιος εναντιώθηκε στην απόφαση του δήμου να αναθέσει την ανακύκλωση στην Ελληνική Εταιρεία Ανακύκλωσης, η οποία «είναι ιδιωτική και εκμεταλλεύεται προς συμφέρον των ιδιωτών πόρους που θα μπορούσαν να μειώσουν το κόστος διαχείρισης απορριμμάτων στο δήμο και να τον βοηθήσουν, να συμβάλουν σε έργα και δραστηριότητες σε όφελος των δημοτών της πόλης».
«Την πόλη δεν τη βρομίζει το ΠΑΜΕ, όπως λένε οι αρμόδιοι, αλλά η πολιτική που θέλει επιμελημένα να αγανακτήσει τους δημότες έτσι ώστε να καλλιεργηθεί η δήθεν αναγκαιότητα της έλευσης του σωτήρα ιδιώτη επιχειρηματία, εργολάβου», σύμφωνα με τον κ. Ζαριανόπουλο.
Ριζικό ανασχηματισμό της υπηρεσίας καθαριότητας του δήμου με μείωση των απορριμμάτων, ανακύκλωση και επανάχρηση, πρότεινε ο Χρήστος Μάτης, επικεφαλής της παράταξης «Ενεργοί Πολίτες - Οικολογία στην Πράξη». «Τα νέα απορριμματοφόρα, που κάποιοι προτείνουν, θα είναι τόσο χρήσιμα στο δήμο, όσο ήταν τα υποβρύχια που παραγγείλαμε το 2000 για την εθνική μας άμυνα και ακόμη δεν έχουμε παραλάβει. Είναι προφανές ότι όταν νοικιάζουμε απορριμματοφόρα ηλικίας 20 ετών, γιατί τα πολύ νεότερα δικά μας, έχουν απαξιωθεί, δεν υπάρχει κανένας σεβασμός στη δημόσια περιουσία, την οποία πολλοί θεωρούν αναλώσιμη», υποστήριξε ο κ. Μάτης.
makthes
«Την πόλη δεν τη βρομίζει το ΠΑΜΕ, όπως λένε οι αρμόδιοι, αλλά η πολιτική που θέλει επιμελημένα να αγανακτήσει τους δημότες έτσι ώστε να καλλιεργηθεί η δήθεν αναγκαιότητα της έλευσης του σωτήρα ιδιώτη επιχειρηματία, εργολάβου», σύμφωνα με τον κ. Ζαριανόπουλο.
Ριζικό ανασχηματισμό της υπηρεσίας καθαριότητας του δήμου με μείωση των απορριμμάτων, ανακύκλωση και επανάχρηση, πρότεινε ο Χρήστος Μάτης, επικεφαλής της παράταξης «Ενεργοί Πολίτες - Οικολογία στην Πράξη». «Τα νέα απορριμματοφόρα, που κάποιοι προτείνουν, θα είναι τόσο χρήσιμα στο δήμο, όσο ήταν τα υποβρύχια που παραγγείλαμε το 2000 για την εθνική μας άμυνα και ακόμη δεν έχουμε παραλάβει. Είναι προφανές ότι όταν νοικιάζουμε απορριμματοφόρα ηλικίας 20 ετών, γιατί τα πολύ νεότερα δικά μας, έχουν απαξιωθεί, δεν υπάρχει κανένας σεβασμός στη δημόσια περιουσία, την οποία πολλοί θεωρούν αναλώσιμη», υποστήριξε ο κ. Μάτης.
makthes
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου