16 Μαρτίου 2012

Χωρίς πλοία, από Δευτέρα, σε όλη τη χώρα

Με τα σοβαρά προβλήματα που έχουν ανακύψει στον χώρο της ακτοπλοΐας, θα βρεθεί αντιμέτωπη, άμεσα, η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Ναυτιλίας...

Η υπουργός Ανάπτυξης, Α. Διαμαντοπούλου και ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Γ. Κουτρουμάνης θα συναντηθούν, στις 2 μετά το μεσημέρι του Σαββάτου, με την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ, στο κτίριο της Ακτής Βασιλειάδη.

Οι ναυτεργάτες, που κατέρχονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις από τη Δευτέρα, δηλώνουν αποφασισμένοι ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσουν και να υποκύψουν σε πολιτικές πιέσεις, αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

Την ίδια στιγμή, οι ακτοπλόοι θέτουν θέμα αλλαγής του θεσμικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα, ενώ κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες προχωρούν, από 1ης Απριλίου, σε αυξήσεις των εισιτηρίων, επικαλούμενες λειτουργικά προβλήματα.

Ο αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ για θέματα ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, τόνισε ότι «οι αναγγελθείσες κινητοποιήσεις των ναυτεργατών επιβεβαίωσαν, με τον χειρότερο τρόπο, τις επιφυλάξεις που έχουμε εκφράσει εδώ και καιρό». Πρόσθεσε ότι «η ελληνική εμπορική ναυτιλία χρειάζεται γερό τιμόνι και καθαρές λύσεις», ενώ απέδωσε όλα τα προβλήματα στην έλλειψη αυτόνομου υπουργείου για τη ναυτιλία.

Φορείς και αγρότες από την Κρήτη αλλά και το Επιμελητήριο Κυκλάδων, με επιστολές τους προς την ΠΝΟ, αλλά και στους υπουργούς Προστασίας του Πολίτη και Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, ζητούν να εξευρεθεί συμβιβαστική λύση και να μην παρεμποδιστεί η μεταφορά προϊόντων, καθώς κάτι τέτοιο θα επιφέρει, αναπόφευκτα, τεράστια οικονομική ζημιά.

Ναυτεργασία
Οι ναυτεργάτες, που αποφάσισαν σήμερα, την κήρυξη από τη Δευτέρα, 19 Μαρτίου, 48ωρων επαναλαμβανόμενων απεργιών σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, δηλώνουν ότι αυτή τη φορά οι κινητοποιήσεις θα είναι δυναμικές και ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσουν σε οποιεσδήποτε πολιτικές πιέσεις.

Η διοίκηση της ΠΝΟ ζητά να αρθεί άμεσα το μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης των Ελλήνων ναυτεργατών, να υπογραφούν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας για το 2012, να διατηρηθεί το καμποτάζ στην ακτοπλοΐα, να συνεχιστεί η χρηματοδότηση του ΝΑΤ από τον κρατικό προϋπολογισμό και να διατηρηθεί η αυτοτέλεια του Οίκου Ναύτη και του ειδικού λογαριασμού των οικογενειακών επιδομάτων ναυτικών (ΕΛΟΕΝ). Ζητά, επίσης, να ιδρυθεί ειδικό ταμείο ανεργίας για τους Έλληνες ναυτικούς, να μην καταργηθεί το γραφείο ευρέσεως ναυτικής εργασίας και να μην ενταχθεί στον ΟΑΕΔ.

Ας σημειωθεί ότι η επίταξη των ναυτεργατών παραμένει σε ισχύ από τις 30 Νοεμβρίου του 2012, ωστόσο, όπως τόνισαν συνδικαλιστές της ΠΝΟ, αυτό δεν τους φοβίζει.

Σύμφωνα με τη δικηγόρο του Εργατικού και Συλλογικού Δικαίου Μαριετίνα Στεφανάτου, η επιβολή της πολιτικής επιστράτευσης για την αντιμετώπιση απεργιακών κινητοποιήσεων δεν είναι νόμιμη, καθώς είναι ένα μέτρο που βασίζεται στο Σύνταγμα του 1952 και επιβλήθηκε στη μεταπολίτευση, με σκοπό να αντιμετωπιστούν οι καταστάσεις μέγιστης ανάγκης της εποχής εκείνης και όχι οι απεργιακές κινητοποιήσεις.

Ακτοπλοϊκές εταιρείες
Σε αύξηση της τιμής του εισιτηρίου προχωρούν κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες, που επικαλούνται ήδη αυξημένο λειτουργικό κόστος, λόγω της ανόδου της τιμής των καυσίμων και της μείωσης της επιβατικής κίνησης.

Ήδη, μεγάλη εταιρεία στον χώρο της ακτοπλοΐας ανακοίνωσε αύξηση 5% στην τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, από τις αρχές Απριλίου.

Επίσης, πολλές εταιρείες στις ελεύθερες δρομολογήσεις έχουν μειώσει τα δρομολόγια αλλά και τις ταχύτητες στα πλοία, με αποτέλεσμα η διάρκεια του ταξιδιού να αυξάνεται κατά μισή έως μία ώρα.

Οι ακτοπλόοι ασκούν, επίσης, πιέσεις για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα και την άμεση καταβολή των ποσών που οφείλονται από τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα χρήματα των επιδοτήσεων για τις άγονες έχουν εκταμιευθεί. Ωστόσο, δεν μπορούν να δοθούν στις εταιρείες, λόγω του διαχωρισμού του υπουργείου με το λιμενικό, που είχε και τον ειδικό λογαριασμό στον οποίο, μετά από έλεγχο, κατέθεταν τα ποσά.

Ακόμη, οι ακτοπλόοι εγείρουν ζήτημα συνθέσεων πληρωμάτων, κατάργησης της υποχρεωτικής ετήσιας δρομολόγησης των πλοίων και της 12μηνης υποχρεωτικής απασχόλησης του πληρώματος.

Υποστηρίζουν ότι το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα αντίκειται στο κοινοτικό δίκαιο και θα πρέπει να αλλάξει, ενώ θέτουν και θέμα αλλαγής στους μήνες δρομολόγησης των ταχύπλοων.

Αντιδράσεις από νησιά
Τη συχνότερη ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ανάφη, ζητά, με επιστολή του προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, ο δήμαρχος του νησιού Ιάκωβος Ρούσος, υποστηρίζοντας ότι η σύνδεση με τον Πειραιά γίνεται μόνο μία φορά την εβδομάδα, με το πλοίο «Πρέβελη».

Ο δήμαρχος τόνισε ότι αυτή τη στιγμή στο νησί κατοικούν 270 οικογένειες και αν χρειαστούν να ταξιδέψουν για έκτακτους λόγους στον Πειραιά θα πρέπει να πάρουν το τοπικό πλοίο από την Ανάφη προς τη Σαντορίνη, που κάνει τουλάχιστον οκτώ ώρες και μετά το πλοίο της γραμμής για τον Πειραιά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε σημερινή συνεδρίαση στο υπουργείο Ανάπτυξης, υπό τον γενικό γραμματέα Ναυτιλίας, Νικόλα Λίτινα και με τη συμμετοχή τού γενικού γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Δημήτρη Χαλκιώτη, αλλά και στελεχών της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών, αποφασίστηκε η δρομολόγηση και δεύτερου πλοίου, την επόμενη εβδομάδα, που θα συνδέσει την Ανάφη με τον Πειραιά.

Πηγές του υπουργείου αναφέρουν ότι, στη σημερινή σύσκεψη, εξετάστηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ορισμένα νησιά, από το γεγονός ότι ορισμένα πλοία έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας, λόγω μηχανικής βλάβης.

nooz.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 
Related Posts with Thumbnails