Ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες των κατά καιρούς λειτουργών του ΟΚΑΝΑ, προκύπτουν από το πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή, το οποίο έχει ήδη σταλεί στον Εισαγγελέα.
Στην έκθεση αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι κατά τα έτη 2003-2009...
η αύξηση των αποδοχών για όλες τις κατηγορίες των εργαζομένων κυμάνθηκε από 60%- 182%.
Το προσωπικό έχει επιτύχει σειρά προνομίων, όπως αύξηση αδειών, ευχέρεια καταβολής υπερωριών και αμοιβών σε επιτροπές. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι από το έλεγχο των δρομολογίων των οδηγών για μεταφορά υποκατάστατων προέκυψε ότι οι οδηγοί απασχολούνταν έως τα μεσάνυχτα!
Όπως δήλωσε ο κ. Ρακιντζής αν προστεθούν στο κόστος των τακτικών αποδοχών τα κόστη των υπερωριών, επιτροπών, ταξιδιών και η ενίσχυση του 1% ετήσιου προϋπολογισμού του Οργανισμού στο Ταμείο Αλληλεγγύης Συλλόγου Εργαζομένων, δεν απομένουν και πολλά για την περίθαλψη των αναξιοπαθούντων .
Αξιοσημείωτη είναι η ανεξέλεγκτη δαπάνη χρήσης κινητών τηλεφώνων. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, ενώ η δαπάνη για τη μεθαδόνη ανέρχεται σε 300.000 ευρώ, η δαπάνη για τις τηλεπικοινωνίες στον ΟΚΑΝΑ φτάνει τις 400.000 ευρώ!
Στο πόρισμα αναφέρεται επίσης περίπτωση πρόσληψης νομικού με μισθό συμβούλου Υπουργού για την σύνταξη απαντήσεων κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο οποίος παρεμπιπτόντως συνόδευε και τον Πρόεδρο στις εθιμοτυπικές υποχρεώσεις του στην περιφέρεια.
Επισημαίνεται ακόμη η προμήθεια υπηρεσιών και υλικών χωρίς διαγωνισμό αλλά με απευθείας ανάθεση. Μάλιστα εντοπίστηκαν περιπτώσεις στις οποίες πρώτα έρχονταν τα τιμολόγια, εκ των υστέρων συντασσόταν η αίτηση δαπάνης και μετά δινόταν η έγκριση.
Κατά την ελεγχόμενη περίοδο στη θέση του Δντή Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών προσελήφθη υπάλληλος που δεν κατείχε αναγνωρισμένο τίτλο σπουδών ενώ από τα πρακτικά της Συνεδρίασης του Δ.Σ. που έγινε για την επιλογή του φαίνεται ότι στην επίμαχη επιτροπή συμμετείχε και ο ίδιος ο κρινόμενος!
Η δαπάνη φιλοξενίας θεραπευομένων σε ξενοδοχεία γινόταν με προφορική συμφωνία χωρίς να προηγείται έλεγχος για το αν είχε παρασχεθεί πραγματικά η συγκεκριμένη υπηρεσία. Από τον τρόπο πληρωμής των σχετικών ενταλμάτων πιθανολογείται ζημία του δημοσίου, αφού αυτά εξοφλούνταν με ενημερώτητες που έφεραν ίχνη παραποίησης.
Σε ό,τι αφορά το έργο μετεγκατάστασης της Δ΄ Μονάδας του ΟΚΑΝΑ στο Γενικό Νοσοκομείο «Σωτηρία», αυτό έγινε με απευθείας ανάθεση από τη ΔΕΠΑΝΟΜ Α.Ε. σε κατασκευαστική εταιρεία της επιλογής της με αρχικό προϋπολογισμό 500.000 ευρώ σε δωρεάν παραχωρημένο οικόπεδο με δωρεάν παραχωρημένους οικίσκους που ολοκληρώθηκε σε έναν μήνα. Μετά την εκτέλεση του έργου η ΔΕΠΑΝΟΜ Α.Ε. ζήτησε και πέτυχε- παρά την αντίθετη εισήγηση του υπουργείου Υγείας-την έκδοση υπουργικής απόφασης για την κατασκευή άλλων δυο έργων με προϋπολογισμό 300.000 ευρώ το καθένα.
Στις σχετικές εντολές πληρωμής αναφέρονται ψευδώς ημερομηνίες μεταγενέστερες της εκτέλεσης του έργου του οποίου το τελικό κόστος σχεδόν τριπλασιάστηκε. Μάλιστα ακόμα εκκρεμούν επιπλέον απαιτήσεις της κατασκευαστικής εταιρείας.
skai.gr
Στην έκθεση αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι κατά τα έτη 2003-2009...
η αύξηση των αποδοχών για όλες τις κατηγορίες των εργαζομένων κυμάνθηκε από 60%- 182%.
Το προσωπικό έχει επιτύχει σειρά προνομίων, όπως αύξηση αδειών, ευχέρεια καταβολής υπερωριών και αμοιβών σε επιτροπές. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι από το έλεγχο των δρομολογίων των οδηγών για μεταφορά υποκατάστατων προέκυψε ότι οι οδηγοί απασχολούνταν έως τα μεσάνυχτα!
Όπως δήλωσε ο κ. Ρακιντζής αν προστεθούν στο κόστος των τακτικών αποδοχών τα κόστη των υπερωριών, επιτροπών, ταξιδιών και η ενίσχυση του 1% ετήσιου προϋπολογισμού του Οργανισμού στο Ταμείο Αλληλεγγύης Συλλόγου Εργαζομένων, δεν απομένουν και πολλά για την περίθαλψη των αναξιοπαθούντων .
Αξιοσημείωτη είναι η ανεξέλεγκτη δαπάνη χρήσης κινητών τηλεφώνων. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, ενώ η δαπάνη για τη μεθαδόνη ανέρχεται σε 300.000 ευρώ, η δαπάνη για τις τηλεπικοινωνίες στον ΟΚΑΝΑ φτάνει τις 400.000 ευρώ!
Στο πόρισμα αναφέρεται επίσης περίπτωση πρόσληψης νομικού με μισθό συμβούλου Υπουργού για την σύνταξη απαντήσεων κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο οποίος παρεμπιπτόντως συνόδευε και τον Πρόεδρο στις εθιμοτυπικές υποχρεώσεις του στην περιφέρεια.
Επισημαίνεται ακόμη η προμήθεια υπηρεσιών και υλικών χωρίς διαγωνισμό αλλά με απευθείας ανάθεση. Μάλιστα εντοπίστηκαν περιπτώσεις στις οποίες πρώτα έρχονταν τα τιμολόγια, εκ των υστέρων συντασσόταν η αίτηση δαπάνης και μετά δινόταν η έγκριση.
Κατά την ελεγχόμενη περίοδο στη θέση του Δντή Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών προσελήφθη υπάλληλος που δεν κατείχε αναγνωρισμένο τίτλο σπουδών ενώ από τα πρακτικά της Συνεδρίασης του Δ.Σ. που έγινε για την επιλογή του φαίνεται ότι στην επίμαχη επιτροπή συμμετείχε και ο ίδιος ο κρινόμενος!
Η δαπάνη φιλοξενίας θεραπευομένων σε ξενοδοχεία γινόταν με προφορική συμφωνία χωρίς να προηγείται έλεγχος για το αν είχε παρασχεθεί πραγματικά η συγκεκριμένη υπηρεσία. Από τον τρόπο πληρωμής των σχετικών ενταλμάτων πιθανολογείται ζημία του δημοσίου, αφού αυτά εξοφλούνταν με ενημερώτητες που έφεραν ίχνη παραποίησης.
Σε ό,τι αφορά το έργο μετεγκατάστασης της Δ΄ Μονάδας του ΟΚΑΝΑ στο Γενικό Νοσοκομείο «Σωτηρία», αυτό έγινε με απευθείας ανάθεση από τη ΔΕΠΑΝΟΜ Α.Ε. σε κατασκευαστική εταιρεία της επιλογής της με αρχικό προϋπολογισμό 500.000 ευρώ σε δωρεάν παραχωρημένο οικόπεδο με δωρεάν παραχωρημένους οικίσκους που ολοκληρώθηκε σε έναν μήνα. Μετά την εκτέλεση του έργου η ΔΕΠΑΝΟΜ Α.Ε. ζήτησε και πέτυχε- παρά την αντίθετη εισήγηση του υπουργείου Υγείας-την έκδοση υπουργικής απόφασης για την κατασκευή άλλων δυο έργων με προϋπολογισμό 300.000 ευρώ το καθένα.
Στις σχετικές εντολές πληρωμής αναφέρονται ψευδώς ημερομηνίες μεταγενέστερες της εκτέλεσης του έργου του οποίου το τελικό κόστος σχεδόν τριπλασιάστηκε. Μάλιστα ακόμα εκκρεμούν επιπλέον απαιτήσεις της κατασκευαστικής εταιρείας.
skai.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου